Vyberte stránku
Láďa
Věk: 37 let
Charakteristika: umělec, inovátor, designer, hudební producent
Největší projekt: SMIKA Design

Někdo si možná řekne, co je to gramofon, jakože opravdu betonový gramofon? Jasně že jo, opravdu betonový gramofon. Když se spojí nadání mladého a talentovaného člověka se zájmem o techniku, rekonstrukci retro věcí, DJing a design, tak ony pak vznikají dosti zajímavé a dechberoucí skvosty a jedním z nich je právě betonový gramofon. S Láďou, jenž je zakladatelem SMIKA Design, jsem se seznámil před pár lety, kdy zrovna stavěl repliky starých hracích automatů s videohrami. Jeho práce mne velmi zaujala. Víte, vdechovat život mrtvým věcem a po vzkříšení to všechno zabalit do nového, či alternativního obalu mi připadá opravdu ojedinělé. V době, kdy život, technologie a vůbec všechno okolo nás putuje mílovými kroky kupředu, je mnohdy příjemné zvolnit, zastavit se a podívat se na svět z trochu jiného úhlu. Myslím, že právě toto se Láďovi od SMIKA Design opravdu výtečně daří.

Když jsem byl osloven, zda bych Láďovi pomohl udělat produktovou fotografii, která by prezentovala jeho práci pořadatelům výstavy Czech Design Week, neváhal jsem ani vteřinu a hned jsme se domluvili. Vzhledem k povaze Láďova díla jsme se rozhodli, že fotografování proběhne u něj, v jeho výtvarném ateliéru. Sbalil jsem tedy mobilní ateliér, fotoaparát, záblesková světla a pár dalších věcí, které se občas při focení hodí, nasedl do auta a vyrazil na cestu.

Focení probíhalo v příjemném a pohodovém tempu. Láďa popisoval, jak vše vznikalo, kolik s tím bylo práce, já jsem bedlivě poslouchal a kladl doplňkové otázky, abych se dozvěděl co nejvíce o fotografovaném objektu. A to vše má také svůj podstatný důvod. Čím více totiž rozumíte podstatě věci, kterou fotografujete, tím lépe ji dokážete zachytit. Focení jako takové se dělí na dvě části, první je produkce (samotné focení) a druhá část je postprodukce, při které fotografie upravujete v programech do reprezentativnější podoby, byť se někdy upraví jen pár drobností, jako je třeba hloubka barev, tonalita. Jen pro informaci, všechny fotografie, které vidíte v reklamě, projdou úplně stejným procesem a to bez výjimek. Nicméně, nic se nesmí přehánět a z mého pohledu je nesmírně důležité především zachovat podstatu fotografovaného objektu. Když bylo všechno hotovo, tak Láďa poslal fotografie pořadatelům výstavy a na chvíli se odmlčel. Když jsem Láďovi po pár týdnech zavolal a poprosil jej o zpětnou vazbu ohledně toho, jak dopadla registrace betonového gramofonu na výstavu, byl jsem docela zaskočený s tím, co mi Láďa odpověděl.

 Citace-Láďa:
“No hele, dopadlo to docela dobře. Mají zájem, mají velký zájem tam vystavovat můj betonový gramofon, ba dokonce ty naše fotky používají na pozvánkách a v PR článcích, takže asi dobrý, Kubo, co?”

Budu k Vám zcela upřímný, co? Jasně, že budu. Upřímně, toto jsem určitě nečekal. Především si myslím, že je to díky unikátnosti toho, jak Láďa pojal stavu a design betonového gramofonu. Jsem rád, že jsem se mohl podílet na vizualizaci a reprezentaci takto výjimečné tvorby. Láďa má nyní před sebou velkou výstavu, která ho z mého pohledu posune opravdu kupředu a v návaznosti se postupně o jeho designových kouscích dozví celý širý svět.

Těším se na další spolupráci s Láďou, neboť je to opravdový mág, jenž díky spojení svého vnímání světa a prostoru okolo sebe dokáže kombinovat materiály a technologie do oslnivě kouzelné podoby, která člověka dokáže očarovat svou rozmanitosti a jedinečnou hloubkou k zamyšlení, jenž v sobě skrývá.

Láďo, Tobě děkuji, že jsi mne oslovil a umožnil mi podílet se na tomto úžasném projektu.
S úctou, Jakub Morávek.

Zde se můžete kupříkladu podívat, kde se o Láďovi a jeho betonovém gramofonu píše na internetu:

https://www.informuji.cz/clanky/5427-czech-design-week-podzim-2018-kongresove-centrum-praha/

http://www.promotedesign.it/bacheca.php?tipo=EVENTI&id=0000002666